24 augustus 2011: Ik heb een droom…

“I have a dream…”

Deze historische woorden sprak Martin Luther King op 28 augustus 1963. Wat volgde was een beklijvend pleidooi voor gelijke rechten voor de verschillende rassen en voor een einde van de discriminatie.

We kunnen vandaag helaas nog niet zeggen dat deze droom ten volle is uitgekomen, maar waar we wel zeker van zijn, is dat de tekst en de manier waarop hij is gebracht tot op vandaag een inspiratie is voor alle mensen die het thema ter harte nemen, en dat ook nog zal blijven zijn voor de toekomstige generaties.

“Ik heb een droom…”

Mijn droom zal wellicht nooit de geschiedenis halen, wegens van ondergeschikt belang, maar de intensiteit en de wil om mijn droom gerealiseerd te zien is even nadrukkelijk aanwezig… hoewel ik weet dat de realisatie van deze droom helaas niet zo evident is …

Nochtans is mijn droom niet zo speciaal, ik wil graag oud worden met mijn vrouwtje, mijn kinderen zien groot worden, mooie momenten meemaken, genieten, liefde geven en liefde krijgen,… kortweg zaken waar u zich wellicht op dit moment geen zorgen over maakt en misschien zelfs niet eens bij stilstaat dat er niets in de weg ligt om dit voor jezelf gerealiseerd te zien…

En toch blijf ik in mijn droom geloven…

Maar goed, dat is niet de enige droom, sterker nog, de laatste tijd droom ik mij gewoon te pletter. De minste aanleiding overdag is voldoende om er ’s nachts met veel energie tegenaan te gaan. Een berichtje op Facebook van vrienden die gaan voetballen, is voor mij voldoende om ’s nachts de schoenen aan te trekken. En wat grappig is, de rolstoel gaat dan blijkbaar gewoon aan de kant. Ik zie mezelf zoals in mijn beste tijden, sterker nog, nu gaat echt élke bal gewoon in doel 🙂

Een andere droom die vaak terugkomt, is een droom waarbij ik wakker wordt en mijn broek tot aan mijn kuiten komt. Niet dat ze dan gekrompen is, neen, ik ben gewoon gegroeid 🙂 Heb altijd aangegeven dat mijn 1,69m ( jazeker ) voor mij geen probleem vormde, wellicht dat Freud hier anders over denkt …

Daarnaast heb ik natuurlijk ook mijn portie enge dromen, nachtmerries en ander gespuis, maar daar ga ik jullie vandaag niet mee lastigvallen…

Waar mijn dochter op dit moment zit, hoef ik aan de trouwe lezer eigenlijk niet te vertellen. Maar voor wie nieuw is, ze heeft een verslaving aan paarden, en brengt zoveel mogelijk tijd door op de paardenmelkerij… Sinds deze week heeft ze iets nieuws uitgevonden, er is een merrie zwanger, en ocharme, Julie heeft nog nooit een bevalling in het echt gezien 🙂 Uiteraard bevalt een merrie meestal ’s nachts en heb je ongeveer 10 min tijd om ter plekke te zijn, wil je het feest ter plekke meemaken. Oplossing: “Papa, ik zou vannacht graag (… ) op de melkerij slapen, en voor je gaat bellen, het is daar voor iedereen OK!”. Leuk toch als kinderen zelfstandiger worden en gewoon alles al geregeld hebben bij het stellen van een vraag… 😉

Dat ‘regelen’ zal ze van mij hebben vrees ik, ben er ook altijd goed in geweest… Oh ja, u vraagt zich waarschijnlijk af wat er zo speciaal is aan dit verhaal? Wel, het paard is al een week aan het bevallen…

Nog een goede week, en het feestje is voorbij, want dan is het weer school. En ( gezien ik weet dat zij dit leest ), ze heeft beloofd er dit jaar eens écht iets van te maken 🙂

De toekomst hoort toe aan diegenen die geloven in de schoonheid van hun dromen. (Eleanor Roosevelt)

Geef een reactie

