27 september 2011: Vakantie…

Geniet van het leven, nu het nog kan, en hopelijk kan het nog zo lang mogelijk. Deze rode draad volgende, proberen we ons leven te organiseren en zo zinnig mogelijk door te brengen. En weet je wat? Het lukt ons aardig! Je moet er natuurlijk weer iets voor doen, want we hebben het met zijn allen ondertussen begrepen, als je niets onderneemt, gebeurt er ook niets…

Voor diegenen die vorige week tevergeefs op de blog hebben gezocht naar een nieuwe post, we waren met vakantie 🙂 Ik had dat natuurlijk ook vooraf kunnen kenbaar maken op de blog, maar ik wilde liever niet onze afwezigheid op het WWW publiceren, je weet maar nooit dat een of andere verloren ziel dat interpreteert als een tijdelijke opendeurdag 🙂

We zijn samen met ons ‘vaste team’ ( ma en pa, Suzanne en Daniel, en onze trouwe viervoeter ) naar de  Ardèche geweest. Wie ons zag vertrekken, dacht waarschijnlijk dat we de vlucht naar Egypte zouden aanvatten. De karavaan bevatte namelijk tal van hulpmiddelen om ook voor mij de vakantie zo aangenaam en draagbaar mogelijk te maken…

Je begrijpt dat ik na een weekje vakantie in Frankrijk nog niet klaar ben om zware onderwerpen aan te raken  op mijn blog, daarvoor ben ik nog te veel met mijn hoofd bij onze zalige zuiderburen. Ik ga me vandaag dan ook beperken tot een kort reisverslag.

Voor diegenen die hierin niet geïnteresseerd zijn, u weet hoe u dit scherm kan sluiten 🙂

De voorbije vakanties zijn we telkens naar de Ardèche geweest ( naast de vakanties met de kinderen in Zuid Frankrijk en aan zee ) en ik moet zeggen, wij zijn er een beetje verliefd op geworden. De streek is prachtig, het klimaat is fantastisch ( we gaan telkens buiten het seizoen om de grote warmte wat te ontlopen ), de mensen zijn erg vriendelijk en, geloof het of niet, ik heb er een stuk minder last van mijn adem, wat op zich natuurlijk leuk meegenomen is.

Het vertrek was nochtans niet zo evident. Ik zat met een verstopping die uiteindelijk vier dagen zou duren. Ik kan u verzekeren, naar het toilet moeten en niet kunnen, daarbovenop ook nog weten dat het tijdens de reis praktisch gewoonweg onmogelijk is, dat vergt wel wat concentratie ( om het licht uit te drukken ). Natuurlijk is het verlossende moment dan weer van een gans ander kaliber, maar verdere uitleg hoort niet thuis op deze blog 🙂

Onze eerste tussenstop was in Beaune, de Bourgogne streek. We proberen altijd te overnachten in een wijnstreek, en dat geeft ons de gelegenheid om nog snel een degustatie mee te nemen en kennis te maken met de diverse wijnen uit de regio. Ben al jaren fan van Bourgogne wijnen dus voor mij kon het niet beter vallen. ’s Avonds nog een kleinigheid gegeten en overnacht in een leuk hotelletje aan de rand van de stad, uiteraard voorzien voor vierwielers…

Zondag zijn we aangekomen op onze bestemming te Grospierres na een vermoeiende rit. Het is de tweede keer dat we van het verblijf gebruikmaken en hoe raar het ook klinkt, het voelt een beetje als thuiskomen, zo vertrouwd… Het verblijf is een gite voorzien voor een grotere groep ( tot 14 personen ) voorzien van alle comfort. Als je met meerdere families kan gaan, is de prijs ronduit democratisch.

Maandag was een verplichte rustdag, de reis eiste zijn tol en de enige oplossing was slapen, en dat heb ik ook gedaan, de ganse dag…

Van dinsdag tot en met vrijdag hebben we afwisselend enkele uitstapjes gedaan. Les Vans, Ruoms, Anduze ( met bamboepark), Berrias, Barjac ( met een hele toffe markt ) zorgden voor de nodige afleiding. Dit gecombineerd met de nodige glaasjes aperitief, wijn, lekker eten en zelfs eenmalig een terrasje met ‘den Duvel’ ( ja ja, die is écht overal ) zorgden voor een complete vakantie. Ook nog een leuke verrassing voor de kindjes meegebracht 🙂

Na de laatste avond met BBQ hadden we een klein dipje, je weet wel, de eeuwige vraag of dit nu écht de laatste keer zou zijn dat we zoiets zouden kunnen doen…

Op de terugreis hebben we overnacht in Essoyes, onze favoriete tussenstop in de Champagne. Ze kennen ons daar al, en we worden telkens verwend door de vriendelijke gastheer en zijn vrouw.

Voilà, dat was het zo een beetje, kort samengevat. Meer in detail was wellicht niet interessant, net zomin als het bekijken van 500 foto’s. Enkele daarvan komen binnenkort op Facebook. Mochten jullie bij het lezen geïnteresseerd zijn in een van de adresjes, stuur gerust een berichtje, we delen het graag.

Ondertussen is voor mijn vrouwtje de werkweek weer gestart. Het was een moeilijke start, we hebben het echt heel goed gehad samen in Frankrijk. Het zijn die weinige momenten die ons toelaten om 100 % samen te zijn, er ook continu te zijn voor mekaar, lief en leed te delen, maar vooral ook ons samen goed amuseren.

Het was een prachtvakantie!

Dankjewel aan de medereizigers die daar zo hun best hebben voor gedaan. Ik zie jullie graag xxx

De ware ontdekkingsreis bestaat niet uit het aanschouwen van nieuwe landschappen, maar uit opnieuw leren kijken.

(Marcel Proust; Frans schrijver)

8 thoughts on “27 september 2011: Vakantie…

1. jij misschien minder… maar wij zijn in ieder geval wél blij dat je terug bent!
    ook bedankt dat we je leuke, zinvolle blog weer mogen meelezen/meeleven.

2. Waar vind jij toch al die mooie gezegdes die onderaan staan???
    BTW: rode wijn drinken is van na mijn operatie het ultieme en echt perfect werkende middel om geen vier dagen met krampen te leven….en mooi meegenomen, ik heb er geen probleem mee om dit middel te gebruiken haha! Danielle

3. Lieve schat,
    We hebben er helemaal niet ons best voor moeten doen! Het was gewoon super om samen de vakantie te mogen beleven.Ook dankjewel,het was voor ons ook een prachtvakantie!

4. Inderdaad een schone streek, wij zaten deze zomer in de buurt van Anduze maar zijn niet gaan kijken naar de bamboes. Wel gaan rijden met het stoomtreintje.
    Mooie streek daar zien ze ons terug.
    groeten
    Tom

5. Pingback: 31 december 2011: Verwachten … | Als ALS je wereld binnensluipt…